10 april 2021

Voor een veilige Brouwerstraat: steun voor verkeersmaatregelen

Het college heeft aangegeven het vrachtverbod in september te willen instellen. Veel vrachtverkeer blijkt doorgaand vrachtverkeer te zijn. Wanneer dit verkeer geen gebruik meer mag maken van de Brouwerstraat is de verwachting dat de verkeersveiligheid aanzienlijk zal verbeteren. Het is voor de SGP van belang dat ondernemers aan en rond de Brouwerstraat in staat moeten blijven om hun onderneming met vrachtvervoer te blijven bevoorraden.

Voor een veilige Brouwerstraat: steun voor verkeersmaatregelen

De verkeersveiligheid en leefbaarheid aan de Brouwerstraat laat al jaren te wensen over. Bewoners aan de Brouwerstraat voelen zich al jaren lang onveilig vanwege de hoge verkeersdruk en het negeren van de maximale snelheidsgrens door weggebruikers.  Verbetering van de verkeersveiligheid is daarom hoogst noodzakelijk.

Het college heeft na verkeerskundig onderzoek verschillende voorstellen gedaan om de veiligheid te verbeteren. Het pakket voorstellen bestaat uit een vrachtwagenverbod voor doorgaand vrachtverkeer, het plaatsen van verkeerslichten en cameratoezicht.

De SGP fractie steunt deze maatregelen. Het is aannemelijk dat de installatie van verkeerslichten en handhaving op snelheid de verkeersveiligheid ten zal goede komen. De locatie van de verkeerslichten zal nog nader worden bepaald. Een definitief verkeerskundig voorstel wordt in mei verwacht.