21 oktober 2013

SGP voor ondertunneling N206

De wijkraad van Katwijk aan de Rijn maakt zich hard voor ondertunneling van de N206 vanaf de Molentuinweg tot aan het Zeewegviaduct. Binnenkort wordt hierover een forumavond georganiseerd en richting de gemeenteraadsverkiezingen wil de wijkraad hier een groot punt van maken. Tot grote verbazing van de SGP lezen we in een artikel in de Katwijksche Post dat de collegepartijen CDA, CU en VVD  ook voor ondertunneling zijn. Volgens het artikel zijn de standpunten van de andere (oppositie)partijen nog niet bekend.

Ik denk dat deze standpunten wel bekend zijn! Alle partijen in de gemeenteraad van Katwijk zijn voor ondertunneling van dit gedeelte. Hoe kun je daar op tegen zijn? Minder geluidsoverlast, geen snelweg door een dorpskern, geen fijnstofproblemen. In dit artikel staat echter niet te lezen wat de investeringskosten zijn. Welke prijs moeten de burgers van Katwijk hiervoor betalen?

Het is van de collegepartijen wel erg gemakkelijk om te zeggen  voor ondertunneling te zijn. Maar uit het onderhandelingstraject over de Rijnlandroute blijkt dat realisatie van tunnels niet eenvoudig is en grote investeringen met zich meebrengt.

Nadenken over ondertunneling. Natuurlijk! Maar wel op basis van reële cijfers en feiten en niet alleen op gevoelens.

Wijkraad van Katwijk aan den Rijn, ook de SGP is voor ondertunneling!