24 januari 2018

SGP Katwijk presenteert verkiezingsprogramma en speerpunten - JUIST NU SGP

Op maandag 22 januari heeft Jan van Dam namens het campagneteam van SGP Katwijk het eerste exemplaar van het verkiezingsprogramma overhandigd aan fractievoorzitter Wouter-Jan Vroegindeweij. Op de voorzijde van het verkiezingsprogramma staat het motto van de campagne: ‘Juist nu SGP!’.

Tijdens de vorige verkiezingscampagne was het motto ‘Het kan anders’. "We hebben laten zien dat het anders kon", aldus fractievoorzitter Wouter-Jan Vroegindeweij. "Met elkaar hebben we enorm ons best gedaan om als coalitiepartij sturend te zijn in onze mooie gemeente in de afgelopen periode. Daardoor hebben we veel daadwerkelijk anders kunnen doen."

Het motto van SGP Katwijk voor de komende verkiezingen is ‘Juist nu SGP!’. Voor de komende periode staan er weer veel spannende ontwikkelingen op de agenda voor onze gemeente. Denk daarbij aan plannen rond de zeejachthaven die steeds weer naar boven komen, bebouwing op vliegveld Valkenburg, onrust over de zondagsrust en het bewaren van de eigenheid en identiteit van onze kernen in deze ontwikkelingen. Juist nu is het belangrijk om een Christelijk, consistent en constructief geluid te laten horen en sturend te blijven op deze onderwerpen, die alle burgers in onze gemeente aangaan.

De afgelopen vier jaar heeft de SGP bewezen een stabiele, betrouwbare maar ook kritische coalitiepartner te zijn en we willen dit met elkaar in de komende periode voortzetten. Wouter-Jan: "In ons verkiezingsprogramma geven we gedetailleerd aan hoe we daar naartoe willen, wat we belangrijk vinden en op welke manier we uw stem willen vertalen." De meest in het oog springende standpunten uit het verkiezingsprogramma zijn:

• Behoud van de zondag als rustdag en daarom geen koopzondagen
  • Geen zeejachthaven
  • Bebouwing op vliegveld Valkenburg vooral gericht op de natuurlijke groei van de gemeente Katwijk
  • Behoud van optimale keuzevrijheid in de zorg
  • Behoud van het eigen karakter van de kernen
  • Goede inpassing van het Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) met een groene entree en een goede inpassing van de Rijnlandroute
  • Toegankelijke en betaalbare (Jeugd)zorg
  • Actieve deelname van burgers bij ruimtelijke ontwikkelingen in de wijk
  • Realisatie van identiteitsgebonden woonvorm voor ouderen
  • Blijvende ruimte voor gewetensbezwaarde ambtenaren
  • Verminderen van geluidsoverlast bij onder andere evenementen
  • Goede ondersteuning mantelzorgers en vrijwilligers
  • Blijvend investeren in groen
  • Evenwichtig en betaalbaar woningbeleid voor jongeren en ouderen
  • Samen met inwoners toewerken naar energieneutraal Katwijk

Lees het volledige verkiezingsprogramma hier (link). Ontdek wat wij nog meer voor u kunnen betekenen!