28 februari 2022

OP TOERNEE MET DE SGP!

SGP Katwijk is een partij die graag voeling houdt met wat er in de samenleving speelt. Daarom gaat de partij regelmatig op werkbezoek. Werkbezoeken houden immers het contact tussen politiek en samenleving levendig en geven een goed beeld van wat er leeft. Afgelopen week bezocht de fractie Artista Meubelmakers en de Baptistengemeente Katwijk in Tripodia.

Artista Meubelmakers is een jonge onderneming, opgericht door drie jonge dynamische ondernemers met de nodige ervaring in de meubelbranche. Hun bedrijf, gevestigd aan de Roysloot Klei Oost in Rijnsburg, richt zich op ontwerpen, produceren en monteren van maatwerkmeubels en -keukens.

De fractieleden kregen enkele kneepjes van het meubelvak te horen. Het was mooi om te zien dat enthousiasme en ambachtelijk vakmanschap zich zo in ondernemende zin manifesteert in de Katwijkse bedrijfscultuur. Maar er werd ook gesproken over noodzakelijke doorontwikkeling van nieuwbouw van bedrijfspanden om groei en vestiging van bedrijven mogelijk te maken. De gemeente kan hierin een belangrijke en faciliterende rol spelen. De SGP zal zich blijven inzetten om als gemeente hier stevig werk van te maken om onze ondernemers te steunen.

Een ander deel van de fractie bracht, op uitnodiging, een bezoek aan de Baptistengemeente Katwijk in Tripodia. Deze gemeente heeft een duidelijke missie: er zijn voor iedereen!

De ontvangst in de 'Blije Boon' geeft hier al direct vorm aan. De ‘Blije Boon' is een gezellige Coffee Corner, wijkgericht en laagdrempelig toegankelijk voor een ieder, die even een contactmoment of praatje wil. Vrijwilligers zorgen voor een warm welkom voor eenzame mensen in de wijk.

Uitvoerig werd de fractie bijgepraat over de verdere ontwikkeling van Tripodia als centrum van de wijk Hoornes en de missie die de Baptistengemeente hierin wil vervullen. Hun missie om dienstbaar te zijn voor de samenleving past naadloos in het kader van Hoornes Samen in Beweging. Om samen te bouwen aan een veilige en fijne wijk met aandacht voor elkaar en goede onderlinge samenwerking.

Het was inspirerend om te merken hoe deze gemeente Tripodia wil inzetten ten dienste van de wijk en ook impuls wil geven aan nieuwe ontwikkelingen. Het gesprek gaf ook wederzijdse herkenning. Het was een mooie, wezenlijke ontmoeting tussen de Baptistengemeente en de SGP!