28 juli 2018

Nieuwsflits uit het college

De verkiezingen liggen al weer een tijdje achter ons. Helaas zijn we een deel van de eerdere groei in het aantal SGP stemmers kwijt geraakt en hebben we daardoor onze 6e zetel verloren. Mede door de hoge opkomst waren er veel meer stemmen nodig om een zetel te behalen en dat is niet gelukt.

Samen met de fractie, het bestuur en de campagne commissie hebben we de verkiezingsuitslag geëvalueerd.

De afgelopen weken heeft de rijke geschiedenis van Katwijk op de voorgrond gestaan. Een geschiedenis die het waard blijft om door verteld te worden en zichtbaar moet blijven voor voldoende generaties. De heer Willem van der Plas schreef een indrukwekkend boek naar aanleiding van de namen op het monument van omgekomen zeelieden op de Boulevard. Bij elke naam een foto, een verhaal en een afbeelding van het schip. In het Prins Hendrikkanaal wordt weer meer zichtbaar van de binnenvaartschepen die de visserij ondersteunde in de periode na de Tweede Wereld Oorlog.

We hopen u in de volgende Wegwijs nog meer te kunnen informeren over de nieuwe coalitie en de plannen voor de komende jaren..