10 januari 2022

Leer onze kandidaten kennen - Johan van der Plas

Leer onze verkiezingskandidaten kennen! Vandaag Johan van der Plas, nummer 10 op onze kieslijst.

Kun je iets over jezelf vertellen?

Ik ben Johan van der Plas, ik ben geboren en getogen in Katwijk aan Zee en ben werkzaam bij de netbeheerder Liander. Getrouwd met Nicoline en we hebben drie kinderen Cees, Leandra en Thirza.

Waar wil je je voor inzetten na de verkiezingen en welk onderwerp vind je belangrijk voor Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg?

Ik sta op de 10e plaats op de lijst en ik zet mij namens de SGP in voor een aantal thema’s. Onder andere voor de armoedebestrijding. Tien procent van de bevolking leeft onder de armoedegrens en dat gaat ook onze gemeente niet voorbij. En als SGP dienen wij een goede samenwerking aan te gaan met de instanties die zich hier voor inzetten om deze kwetsbare groep de hulp te geven die ze nodig hebben.
Een tweede thema is de energietransitie. Ik werk bij een netwerkbedrijf en heb ervaring met  gas en elektriciteit. Dat kan van pas komen om ook in de toekomst de energie voor onze burgers betrouwbaar, bereikbaar en betaalbaar te houden.
Een derde is de zondagsrust die ook in Katwijk onder spanning staat, omdat men winkels ook op zondag wil openen terwijl een aanzienlijk deel van de winkeliers dat niet wil. Afgezien van de rustdag zoals God deze bedoeld heeft, is het ook een dag van bezinning en ontmoeting die wij als rustpunt nodig hebben in deze hectische tijden.

Waarom ben je actief voor de SGP geworden?

Onze bijdrage vanuit de SGP aan deze thema’s willen we ook dienend doen en dan is er geen beter voorbeeld dan de Heere Jezus die het heeft gezegd: “Ik ben niet gekomen om gediend te worden maar om te dienen.” Die dienende houding willen we als SGP ook uitstralen naar onze omgeving en ons steentje bij dragen door te bouwen aan een hoopvolle samenleving binnen onze mooie gemeente Katwijk. Daarom: stem SGP!