17 januari 2022

Leer onze kandidaten kennen - Bram Kunz

Leer onze verkiezingskandidaten kennen! Vandaag Bram Kunz, nummer 9 op onze kieslijst.

Kun je iets over jezelf vertellen?

Als voorzitter van de kiesvereniging doe ik graag mee met het team. In de afgelopen tijd hebben we veel gesproken over de boodschap waarmee we de verkiezingen in willen gaan.
Het thema “Hoopvol samen leven” geeft wat mij betreft weer hoe we als christelijke partij de samenleving willen dienen. Wat mij in de Katwijkse SGP aanspreekt is dat we nog iets hebben van een brede christelijke volkspartij. Wat mij betreft kunnen we op allerlei details verschillen, maar in de hoofdzaak gaat het om het geloof dat Christus in ontferming bewogen is met deze wereld. En dat er alleen hoop is door het geloof in Hem.

Waarom ben je actief voor de SGP geworden en waar wil je je voor inzetten?

We beleven onzekere tijden, het coronavirus raakt veel mensen persoonlijk en het ontregelt de samenleving. Het maakt mensen somber en moedeloos.

Juist nu is er alle reden voor christelijke politiek: dat betekent voor mij dat we er ten dienste zijn van het geheel van de samenleving, omdat we geloven dat het Woord van God heilzaam is voor iedereen. Dat is de boodschap van de kerk en van het christelijk onderwijs (voor mij de twee terreinen waar mijn roeping ligt), maar dat is altijd ook gericht op de wereld waarin we leven.

Daarom doe ik ook op de achtergrond mee in de politiek. En ik zeg tegen u en jou: steun dit christelijke geluid, stem SGP.