11 november 2017

Kees van der Staaij brengt werkbezoek aan kustgebied

Vrijdag 3 november bracht SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij samen met de fractie van SGP Katwijk een werkbezoek aan de gemeente Katwijk. De centrale thema’s waren de ontwikkeling van het kustgebied en de plaatselijke zorgsector.

Na een bak koffie met appelgebak genuttigd te hebben, vervolgde het SGP-gezelschap hun weg richting de uitwatering. Tijdens de wandeling was er veel aandacht voor SGP-lijsttrekker Kees van der Staaij. Vanwege de mannenzang die ’s avonds plaatsvond, waren er veel mannen op de been. Het gros van hen wilde graag met Kees van der Staaij op de foto. Na alle fans tevredengesteld te hebben, werd Van der Staaij uitleg gegeven over de ontwikkeling van het kustgebied. Thema’s als de zeejachthaven en het windmolenpark passeerden de revue. Bijzondere aandacht werd er geschonken aan de plannen rondom het realiseren van een Blue Energy-centrale. De SGP maakt zich sterk om duurzaam te investeren in de toekomst van Katwijk.

Blue Energy-centrale
Het principe van een Blue Energy-centrale houdt beknopt gezegd in: zoet water + zout water = stroom. De Katwijkse uitwatering biedt uitstekende mogelijkheden voor dit project. De SGP-fractie Katwijk wil daarom investeren in het mogelijk maken van een Blue Energy-centrale. De wandeling werd voortgezet richting de Redershaven. Na onderweg nog een aantal fans begroet te hebben, werd de SGP-fractie welkom geheten door Gerard Herbrink in de Reedery, de gezellige ontmoetingsruimte van het DSV complex Parledam.

Lees het verslag van het werkbezoek aan DSV en de wijkverpleging hier.