15 september 2015

Gemeente onderzoekt komst elektrische strandrolstoel

De gemeente gaat onderzoeken of ook in Katwijk een elektrische strandrolstoel beschikbaar kan komen. Dat antwoord het college van B&W op vragen van de raadsleden Wim van Duijn (SGP) en Adger van Helden (CDA). Het college zal in eerste instantie in gesprek gaan met Het Raamwerk. Waarschijnlijk kunnen ook veel van hun cliënten de speciale strandrolstoel gebruiken. Van Helden: "We hopen dat met de zorgorganisaties in Katwijk en mogelijk met steun van het bedrijfsleven of fondsen de rolstoel volgend jaar beschikbaar is." Het college meldt namelijk wel dat de aanschafprijs 13.000 euro is.

De raadsleden ijveren voor de duurzame elektrische strandrolstoel naar aanleiding van goede ervaringen van een Katwijker hiermee op Texel. Ook in Scheveningen is de elektrische strandrolstoel populair. Wim van Duijn: "De bestaande strandrolstoel heeft een nadrukkelijk beperking: De mindervalide naaste is afhankelijk van anderen om deze voort te duwen. De elektrische rolstoel geeft een veel meer vrijheid en dat is van grote waarde."

Klik hier voor de antwoordbrief van het college.