13 maart 2017

De Brug: belangrijk werk!

Het was dit weekend een drukte van jewelste in Katwijk: velen deden mee aan NLdoet, de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Zo ook bij het inloophuis van De Brug aan de Schaepmanstraat. Daar mocht SGP-fractielid Dirk Remmelzwaal – samen met andere vrijwilligers – aan de slag gaan om een koud en warm buffet te maken voor de gasten van het inloophuis.

De Brug biedt hulp aan verslaafden. Dirk Remmelzwaal koos deze organisatie om zich aan te melden als vrijwilliger. Hij blikt terug op een mooie vrijdagmiddag: “We hebben samen gegeten. Na het eten ruimden we op en was er volop ruimte om met elkaar te kletsen of een spelletje te doen. Naast het lekkere eten en een stuk gezelligheid zie ik vooral terug op de goede ontmoetingen. Het was fijn om elkaar te spreken!”

Dirk heeft een nóg grotere waardering gekregen voor de vele vrijwilligers die zich wekelijks, zo niet dagelijks, voor De Brug inzetten. “Het is een belangrijk stukje werk. Onze medemensen hebben het soms heel moeilijk en zijn op zoek naar een stukje vriendschap en liefde. We zeggen soms gemakkelijk dat elk huisje zijn kruisje heeft, maar hier werd ik er opnieuw bij bepaald dat achter ieder leven een eigen verhaal zit, en hoe gebroken onze samenleving feitelijk is. Daar kon soms heel open over worden gesproken. Dat was mooi. Ook ging de Bijbel open. Soms mocht ik proeven dat bezoekers hier troost, bemoediging en kracht uit putten. Het is mijn wens en bede dat dit werk bij De Brug nog tot heil en zegen van velen mag zijn en dat er iets ervaren mag worden van de liefde van Christus.”