21 april 2020

Blijvende bescherming in onwerkelijke tijden

We leven momenteel in een spannende en onwerkelijke tijd. Een tijd van ziekte, quarantaine, zware druk op de zorg, lege schoolpleinen, een stilgelegd verenigingsleven, online kerkdiensten en een beperkt aantal fractievergaderingen en raadsvergaderingen. Door veel dingen is een streep gezet. Er is veel zorg, angst en inmiddels ook verdriet.

Ook als raad en fractie proberen we ons aan de corona maatregelen te houden, alleen samen, met elkaar zorgen we voor minder besmetting en minder piekbelasting. Toch blijft het een intensieve periode die veel van ons en onze omgeving vraagt. Blijf naar elkaar omkijken, stuur een kaartje naar een eenzame buur met een beperkt sociaal netwerk of iemand die in het verpleegtehuis verblijft. Laten we ook de bewoners met een beperking op woongroepen niet vergeten, die nu ook niet naar hun vertrouwde thuisomgeving kunnen terug keren. Iets waar ze juist ook altijd zo naar uit kunnen zien. Oftewel, "Let een beetje op elkaar! "

Ook in deze omstandigheden willen we er zijn voor u, als inwoner van de kernen binnen gemeente Katwijk. Loopt u vast met de afgekondigde maatregelen? Bent u bang dat er dingen over het hoofd worden gezien? Ziet u spoedeisende zaken die te lang blijven liggen? Schroom niet om contact met ons op te nemen! Stuur een e‑mail naar: fractie@sgpkatwijk.nl of verzend een bericht via sociale media.

De ingrijpende omstandigheden hebben ons veel te zeggen. De gedachte dat eigenlijk alles maakbaar is, blijkt een grote misvatting te zijn. Allerlei dingen die we onder controle dachten te hebben, ontglippen ons. Laat dat besef u, jullie en ons stil maken. Stil voor het aangezicht van God. Met gevouwen handen. Omdat Hij regeert – ook nu. Omdat alleen in Hem bescherming en behoudenis te vinden is.

Wij wensen u van harte toe dat de ervaring van de dichter van Psalm 62 ook de uwe mag zijn:

“Immers is mijn ziel stil tot God; van Hem is mijn heil.”

Hartelijke groet,

namens de fractie en bestuur van SGP Katwijk, Rijnsburg, Valkenburg.