7 september 2019

Bezinning op muziekkeuze Najaarsfeesten is nodig

De fracties van ChristenUnie en SGP en het bestuur van de Oranjevereniging Katwijk aan den Rijn zijn onaangenaam verrast en teleurgesteld, omdat de feestgangers en omwonenden het lied “Ik ben een kind van de duivel” van Jebroer te horen kregen tijdens het Najaarsfeest in Katwijk aan de Rijn 2019.

De fracties van SGP en ChristenUnie ontvingen diverse geschokte reacties. Dat was reden om hierover gezamenlijk in gesprek te gaan met het bestuur van de Oranjevereniging. De politieke partijen en het bestuur zijn het ersamen helemaal over eens, een lied met een dergelijke provocerende tekst past absoluut niet bij het karakter van de gemeenschap en het Katwijk aan den Rijnse Najaarsfeest. De Oranjevereniging geeft aan dat zij vooraf niet heeft kunnen bevroeden dat de muziekkeuze van DJ’s dit met zich mee kon brengen. Dit betreurt het bestuur en gaat onderzoeken hoe in de toekomst het programmeren en draaien van dit nummer of dergelijke provocerende liederen kan worden voorkomen. De fracties van ChristenUnie en SGP hebben waardering voor de inzet van de vele vrijwilligers.