9 april 2019

Behoud de bushalte aan de Tramstraat

De SGP-fractie wil dat de halte aan de Tramstraat in de buurt van waar veel Katwijkse ouderen wonen behouden blijft. De SGP heeft op 9 april 2019 schriftelijke gevragen aan het college gesteld met die strekking.

Zo heeft de SGP-fractie gevraagd of het college met de SGP van mening is, dat het dat het gewenst is dat de halte aan de Tramstraat met de komst van het R-net blijft bestaan. Ook heeft de SGP-fractie gevraagd of het college bereid is zich in te spannen om de bushalte aan de Tramstraat te behouden.

In antwoord op eerdere informatieve vragen van de SGP-fractie van 5 maart 2019 had het college geantwoord dat de halte Tramstraat verdwijnt met de komst van R-net eind 2020. Verder heeft het college onder meer aangegeven dat besluitvorming door het college op 7 juli 2015 heeft plaatsgevonden na een oordeelvormend overleg met de raad.

De SGP heeft benadrukt dat in een informatieve sessie van de gemeenteraad van 18 juni 2015 namens Arriva is opgemerkt dat R-net en het onderliggende net alle bestaande haltes in Katwijk zullen aandoen. Inmiddels heeft de gemeenteraad een brief van Algemene Ouderen Bond Katwijk e.a., ontvangen op 3 april 2019, met betrekking tot zorgen over het verplaatsen van de bushalte bij Dienstencentrum de Zwanenburg. De SGP-fractie heeft verder nog gevraagd of het college bereid is hierover in overleg te treden met de provincie Zuid-Holland en indien nodig met andere organisaties en instanties.