Goede inpassing van Hoogwaardig Openbaar Vervoer

De SGP is voor het realiseren van het Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV), maar dit mag niet ten koste gaan van het mooie karakter van Katwijk. Bij het realiseren van het Hoogwaardig Openbaar Vervoer moet de groene entree van Katwijk aan de Zeeweg behouden blijven. Ook willen we zoveel mogelijk de huidige rotondes behouden en het Vuurbaakplein aantrekkelijk houden.

Om een goede ontsluiting van de boulevard en het centrum van Katwijk aan Zee te realiseren, heeft de SGP voorkeur voor realisatie van een HOV-Transferium aan de Duinvallei, om de groene entree van Katwijk aan de Zeeweg te sparen. Verder moet de aanpassing van het OV-net door Katwijk gericht op optimale verkeersdoorstroming.

De busverbindingen in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg naar Leiden moeten versterkt worden. Nieuwe woonwijken en bedrijventerreinen moeten vanaf de eerste oplevering goed bereikbaar zijn voor het OV, maar ook voor de fiets, auto en vrachtverkeer.

Terug naar de alle speerpunten

Laatste actualiteiten

SGP steunt betrouwbare vervoersvoorziening voor kwetsbaren in de samenleving

3 feb. 2020
Toch een doorlopend voetpad aan de westzijde van de Julianabrug

2 jan. 2020
Auto en lightrail: hoe houden we Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg bereikbaar in de toekomst?

30 dec. 2019
Overige artikelen