Bebouwing vliegveld Valkenburg beperken, ruimte voor Unmanned Valley

Vliegveld Valkenburg is onze laatste grote open locatie. Er is al veel volgebouwd. Daarom willen wij dat vliegveld Valkenburg niet volgebouwd wordt met huizen. Wij willen dat er vooral gebouwd wordt voor onze de natuurlijke groei van de Katwijkse bevolking, omdat dit onze laatste grote bouwlocatie is. Daarnaast willen we veel ruimte voor Unmanned Valley. Dit creëert werkgeleigenheid, trekt high-tech bedrijven aan en zo wordt bovendien ook de weidsheid van het gebied het meest bewaard. Het gebied is immer een van de laatste grote niet bebouwde stukken in de omgeving. Daarnaast willen wij veel ruimte voor recreatie en groen.

Lees ook ons standpunt over huisvesting in Katwijk.

Bij de nieuwbouw van voormalig vliegveld Valkenburg is energieneutraal bouwen uitgangspunt. In de nieuwebouwwijk willen wij ruimte voor een kerkgebouw. De SGP is voor een toeristisch fietspad over voormalig vliegveld Valkenburg. Wanneer de bebouwing op vliegveld Valkenburg plaatsvindt, dient ook een school gerealiseerd te worden, waarbij ook de mogelijkheid voor een school met een christelijke identiteit opengehouden wordt.

De nieuwbouwwijk moet vanaf het eerste moment goed bereikbaar zijn met regulier en hoogwaardig openbaar vervoer. Een goede inpassing van de nu in het gebied aanwezige ondernemers en activiteiten moet gewaarborgd worden.

Terug naar de alle speerpunten

Laatste actualiteiten

SGP voor goede handhaving strandafgangen

2 jun. 2020